dysleksjA
Dysleksja jest zjawiskiem niezwykle powszechnym i bardzo złożonym.
Dzięki stałemu wzrostowi wiedzy na temat jej mechanizmów, wiemy, że nie dotyczy ona tylko kłopotów z nauką czytania i pisania, ale rzuca cień na wszystkie aspekty życia.
Powstało już wiele definicji dysleksji jako trudności z nauką czytania i pisania lub specyficznych trudności w uczeniu się.
Opracowana na podstawie najnowszych badań neurobiologicznych, a sformułowana przez prof. Jagodę Cieszyńską nowa definicja dysleksji, brzmi:
Dysleksja to trudności w linearnym opracowaniu informacji językowych, którym towarzyszą problemy w linearnym przetwarzaniu informacji symbolicznych, czasowych i motorycznych.
Potrafimy już rozpoznawać bardzo wczesne symptomy ryzyka wystąpienia tego zaburzenia, co daje nam możliwości niwelowania negatywnych skutków.
Wczesna diagnoza i skuteczna terapia, dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka, zapewnia mu dobry start w edukacji szkolnej, daje możliwość odnoszenia sukcesów i realizowania życiowych planów.
przyczyny dysleksji
Wciąż istnieje trudność w ustaleniu jednoznacznej przyczyny wystąpienia dysleksji.
objawy dysleksji
Zaburzenia dyslektyczne to nie tylko problemy z nauką czytania i pisania, ale i innymi przedmiotami szkolnymi.
diagnoza dysleksji
Podstawowym celem diagnozy jest określenie co dziecko już potrafi w każdej ze sfer poznawczych swojego rozwoju.
zagrożenie dysleksją
Wystąpienie dysleksji zapowiadają przede wszystkim objawy nieharmonijnego rozwoju psychoruchowego.